IT&C

#magazine online #seo #promovare online

Trenduri in materie de comert si promovare online in 2014

Internetul a avut un impact major in ceea ce priveste transmiterea informatiei, amanunt care implica, intr-o buna masura, si strategiile de marketing. Aruncand o privire asupra campaniilor de promovare ale unei afaceri, consimtim cateva schimbari radicale care implica renuntarea la anumite tehnici valabile in offline si aducerea in prim plan a unor strategii axate pe mediul online. Mai concret, putem spune ca internetul este intr-o schimbare continua, an de an aducandu-se in discutie noi tendinte in ceea ce priveste promovarea inteligenta a unei afaceri.

In 2014 se va pune mare pret pe continut, retelele sociale si optimizarea SEO

Internetul si afacerile derulate in acest mediu sunt destul de variabile, tendinte aplicate intr-o anumita perioada a anului devenind inutile in decursul a numai cateva luni. Cu toate astea, discutiile avute cu echipa Attitude Agency, unul dintre principalii pioni ai segmentului de promovare online, ne-au elucidat in ceea ce priveste tendintele anului 2014 precum si deciziile radicale pe care ar trebui sa le ia un proprietar magazin online in vederea obtinerii unui profit maxim.

Marketing online realizat prin intermediul continutului

Faptul ca in 2014 se va pune mare pret pe continut nu pare a fi deloc o surpriza, internetul fiind mediul in care se propaga cea mai mare si mai variata cantitate de informatie disponibila in acest moment. In vederea promovarii unui business online prin intermediul continutului, se va miza pe realizarea unei relatii stranse cu utilizatorul si pe o stratificare a informatiilor prin intermediul canalelor disponibile. Modalitatile prin care se poate adopta o astfel de tactica sunt cat se poate de variate, pornind de la initierea unor articole care sa genereze informatii din interiorul companiei si pana la strategii bazate pe materiale video, studii de caz, continut promovat pe retelele social media sau newslettere.

Aplicand promovarea prin intermediul continutului pe un business de tip magazin online, se va miza pe doua strategii de baza. Una dintre ele presupune realizarea si adaptarea continutului paginilor interne, indiferent ca este vorba despre descrierile produselor, prezentari video sau articole de blog, in timp ce un al doilea pas obligatoriu se rezuma la utilizarea continutului in vederea obtinerii unei vizibilitati sporite, comunicatele de presa sau aparitiile in presa online aducand un plus de notorietate oricarui magazin online.

Evolutia segmentului social media atrage de la sine o diversificare a canalelor utilizate

Daca in urma cu cativa ani, o strategie de promovare online bazata pe retelele sociale se axa pe doua, maxim trei astfel de canale, in momentul de fata ne aflam in postura in care utilizatorii sunt rasfirati si aleg sa-si petreaca timpul liber cautand informatie pe mult mai multe platforme de acest gen. Ce-i drept, se poate spune ca trendul de acum cativa ani s-a pastrat, diferentele fiind de natura cantitativa, alaturi de Facebook, Twitter sau LinkedIn patrunzand si alte solutii capabile sa genereze o vizibilitate sporita unei afaceri. Pinterest, Tumblr, Instagram sau Google+ sunt retele sociale frecventate tot mai des de catre utilizatorii romani, o strategie de promovare online implicand crearea unei relatii stranse intre business si utilizatori prin intermediul publicarii unui continut de calitate.

In cazul unui magazin online, rolul retelelor sociale nu este de a vinde produsele ci de a promova anumite promotii menite sa atraga un numar ridicat de clienti periodici care pot fi fidelizati prin intermediul serviciilor conexe.

Numarul ridicat de dispozitive mobile implica transformari majore ale site-urilor

Site de prezentare, portal de stiri sau chiar magazin online, cu toate au nevoie de o solutie care sa poata fi folosita cu usurinta de catre utilizatorii de smartphone, tablete si alte gadget-uri. Trendul este evident, peste 70% dintre utilizatorii de telefonie mobila mizand pe telefoane inteligente si conexiune la internet, astfel ca 2014 va fi un punct de cotitura in ceea ce priveste numarul de accesari ale unui site prin intermediul dispozitivelor mobile.

Silviu Popa, reprezentantul unei reputate agentii de web design care dezvolta magazine online, afirma in urma cu putin timp ca o platforma de comert electronic moderna este aceea care reuseste sa genereze vanzari si pe dispozitivele mobile, numarul celor care comanda online folosindu-se de un smartphone sau o tableta fiind intr-o continua crestere.

Optimizarea SEO ramane principala metoda de promovare online si in 2014

Anul 2013 a avut repercusiuni asupra anumitor site-uri in ceea ce priveste strategiile SEO, principalul artizan fiind insusi Google, cel mai popular motor de cautare din Romania. Cu numeroase modificari aduse algoritmilor proprii, Google a incercat sa faca putina ordine in ceea ce priveste rezultatele afisate utilizatorilor sai, astfel ca nu putini dintre cei care au intreprins activitati de promovare prin intermediul optimizarii SEO au fost victimele unor strategii deficitare. Pentru 2014, procentul vizitatorilor ajunsi pe un site prin intermediul motoarelor de cautare ramane la fel de crescut.

Sursa foto: lic.ro

Publicitate

Urmareste Acasa.ro pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Acasa.ro.

  •  
  •  

Articol scris de

Vezi toate articolele